Pages

Tuesday, April 13, 2010

* diabetes *

last thursday (8/4) pegi check up lagi kat klinik..so dah dptla results utk ujian MGTT..huhu confirm aku kena kencing manis!! Dah nasib badan.. pregnancy kali ni memang rasa semacam jer sbb cepat penat..di tambah lak ngan Si Aina yg semakin lasak..dugaaaaann!
so..susulan dari results MGTT tu..aku kena buat BSP iaitu pemantauan gula dlm darah sebanyak 4x sehari..huhu sgt letih berulang alik ke klinik,thanks kat ayah Aina sbb sanggup ambik cuti utk teman si ibu pegi check up..semalam aku dapatla MC dari doktor tu tapi dia refer kan aku ke hospital Ampang utk pemantauan lanjut..kecut perut gak sebenarnya..sepatutnya pagi tadi aku pegi hospital..memang dah plan cun2 dah..alih2 sampai sana..takde parking!! boleh ek camtu?? 2x kali aku round satu spital tapi memang takleh parking langsung..siap guard tu jaga tak bg naik kat lot parking bertingkat tu..alasan..parking penuh!! huhu..ye ke?
lastnya aku terus drive ke office..puas hati!! tapi esok aku kena pegi jugak la..tumpang husband naik motor..balik naik 'cab' pun takpe..hopefully esok aku tak kena tahan wad sbb adik aku kata bacaan BSP tinggi sampai 7.8 dorang tahan wad..lagila kecut perut..huhu!!

moral of the story...starting from now on..aku kena control makan..dari pengalaman adik dan kengkwn..makan nasi sehari je sekali dlm kuantiti yg sedikit (semangkuk kecik kata doc yg check up tu),jgn minum air manis..togok air masak jer (mampukah aku?)huhu..lebihkan prorein,makan sayur banyak2..(teringat FARMVILLE aku yg dah tak terjaga huahuahua!!) apa pun esok maybe aku kena 'kaunseling diet' dari pihak hospital..so esok jela sambung merapu kat blog ni..

wish me good luck..
utk baby dlm perut ibu ni..'semoga kita dapat menempuh semua dugaan ni ..be strong & love you..muuuahh!!'

No comments:

Post a Comment