Pages

Wednesday, June 16, 2010

~~ world cup 2010 ~~

ehehe...hari ni nak citer pasal bola..kira memang kena dgn demam bola yg melanda seluruh dunia sepanjang bulan  Jun ni kan..nak tau aku minat bola ke tak..jawapannya ialah..YES!! aku memang minat bola sebenarnya tapi takla fanatik macam zaman bujang dulu..ehehe tu citer lama kira2  8 tahun lepas punyer citerla..skang ni dah gantung 'boot' pun..ahaks!!

bangun subuh pagi tadi tengok2 ada replay game Brazil vs Korea ..excited gakla even dah memang tau results Brazil menang 2-1..pastu terjumpa lak buku yg aku beli sempena 'world cup 2006' 4 tahun lepas..ehehe sanggup aku beli tu!! bila belek2 balik tetiba teringatla kenangan2 zaman world cup 2002 dan 2006..waktu tu aku bujang lagi dan dok umah sewa..so feeling bola tu semacam sikit hikhik!!
mehla baca...
"WORLD CUP 2002"

bermula dari sini la aku minat bola..mungkin sbb time tu aku dah keje dan bergaul lak ngan budak2 opis yg kaki bola..memang aku ingat sgt time ni asyik berjaga jer semata2 nak tgk game..nasib baik game kat KOREA / JAPAN so timing dia takla lari jauh sgt..eheh dan team favourite aku of cause BRAZIL..dan jgn tak percaya..aku sanggup pegi Jaya jusco utk beli jersey biru Brazil..huhu

Go Brazil!!

Juara world cup 2002

dlm ramai2 pemain Brazil...yg pakai jersey no 6 ni yg paling aku minat..ROBERTO CARLOS..sbb apa? lesung pipit kot hahaha!! tapi skang dia pun dah retired kan!!

"WORLD CUP 2006"

time ni GERMAN jadi tuan rumah world cup..dan aku jeles sgt bila housemate aku 'PUTEH' dapat pegi German (atas tiket keje)..tapi dia pegi sblm world cup start..kat umah sewa cuma aku ngan Faghah jer yg minat bola..so kitorang jela yg dok ngadap tv sepanjang malam..ehehe aku memang tido depan tv pun!! tahun ni kira pengetahuan aku tentang bola dah advanced sikit..yela..since 2002 aku dah minat bola..pastu EURO 2004 pun baru jer lepas..aku dah ada favourite team selain BRAZIL macam PORTUGAL,PERANCIS,SWEDEN..dah kenal ramai player.samada utk kelab atau negara..time ni aku memang peminat fanatik DECO ehehe (player utk club Barcelona & team Portugal)

My Deco..huhu


favourite team aku time ni ialah PERANCIS dan aku antara orang yg paling frust sgt sbb dorang kalah ngan Italy..waaaaaa emosional betul aku time tu!! korang yg tgk game ni sure ingat insiden Zidane (kapten Perancis) menanduk pemain Italy sehingga di layangkan kad merah  haha..i like!!

amik kau!!


ehehe..ada 1 lagi moment yg aku takleh lupa time EURO 2004 kat Portugal..peminat fanatik Portugal berjaya memboloskan diri ke dlm padang semata2 nak membaling berdera kat muka kapten Protugal..LUIS FIGO!! time tu pun aku sgt frust sbb Portugal kalah ngan Greece..huhu!!

SEKARANG....
semenjak kawin dan ada anak ni..huhu..aku takdela nak berjaga mlm semata2 nak tunggu game kan..masa EURO 2008 pun aku tgh pregnant kat Aina..skang pun tgh pregnant ni tak kuasa la aku nak bangun tgk bola..tapi ayah Aina still ada semangat nak tgk semua game2 tu even yg replay kan..maklumla kitorang takde ASTRO..so kena tunggu siaran ehsan dari RTM..huhu!!

sampai sini jela celoteh aku pasal 'BOLA'..yg pasti aku akan meng'updated' lagi entry ni sbb world cup 2010 still 'on' kan..tahun ni aku takde favourite team ...korang  support team mana?!!


2 comments: