Pages

Tuesday, June 29, 2010

~ hospital vs klinik ~

waaa....pagi ni punyerla kelam kabut,tengah dok dalam bilik air boleh lak ada org ketuk pintu..siap panggil nama lagi..tgk2 rupanya nurse dari Klinik Cheras Baru..aku dahla kelam kabut nak bersiap pi opis...time ni la pun dorang nak datang melawat..huhu!! Aina lak macam biasa la tengah layan Upin & Ipin..ehehe time aku mandi memang aku pasangkan citer tu..blehla dia diam skit..
so dipendekkan citer..terpaksala aku melayan gak 2 org nurse yg baik hati tu..umah dahla bersepah dengan tilam depan tv..nasibla!! dorang buat check up macam yg selalu aku buat time datang klinik tu la..check tekanan darah,pastu check urin,check jantung baby,tinggi rahim..berat jer dorang takleh check sbb takkan nak bawak penimbang tu kan?and the results...semua ok..alhamdulillah!!

sebenarnya baru semalam aku follow up check up kat hospital Ampang..huhu penat pun tak hilang lagi..hari ni lak nurse dari klinik dtg mengejut..pastu khamis ni aku kena pi lagi klinik check up..huhu sgt maleh sebenarnya nak berulang alik!!tapi nak buat camner kan...demi nak pantau kandungan aku ni..of course la my little baby ibu ni..mmuuuuaaahhh...aku akan pegi jugak!!

nak share ckit citer pasal semalam time check up kat spital Ampang..hikhik..sebenarnya semalam lagi nak tulis entry ni tapi tak berkesempatan sebab masuk keje pun dah separuh hari kan..
citer dia macam ni...aku sampai hospital lebih kurang pukul 9.50am..cun2 jerla sbb appointment aku kul 10am..disebabkan takde parking.aku pun ikutla parking kat luar pagar hospital tu..pun banyak gak  keta park sana!! boleh dikatakan ramai jugak ibu2 yg tgh tunggu nak check perut..check up pun macam biasa..urin test,tekanan darah..sementara tunggu no. aku kena panggil masuk bilik doktor..sempatla makan nasi goreng dulu!!dalam kul 11.15am no.aku dah naik..tgk2 kena doktor lelaki..even cina tapi still lelaki kan..huhu..terpaksala ngadap jugak!!so far..semua ok...cuma this time doc tak scan dah..next check up on 28 Julai baru aku scan lagi..time tu dah week 37..huhu week 38 aku dah kena admit wad..cepatnyer!!

the best part is...bila aku sampai jer kat keta..ada SAMAN!! sungguh malang nasib ibu hari ni huhu!! tu la org slalu cakap..kalau kita tak biasa buat..sekali buat mesti kantoi!! tapi dengan senang hati aku terus masuk keta..terus drive pegi 'jaya jusco'..eheheh shopping baju baby & Aina ckit!! sempatla shopping 2 jam sebelum masuk keje kul 2pm..itu saman nanti bagi kat ayah..ehehe
SEKIAN!!

1 comment: